image-banner-context

התקנת קמין עם בית חדש

קמין עץ GAYA FEUILLE

 

אז מזל טוב, קניתם בית חדש והחלטתם לצייד אותו בקמין. באם נתקבלה ההחלטה להתקין קמין בבית חדש, חשוב לקחת בחשבון את שטח הבית: ככל שהבית גדול יותר, יש לבחור בקמין בעל הספק גדול יותר. הקמין צריך להיות מאושר ע”י מכון התקנים הישראלי, ולעמוד בתקן בינלאומי. התקנה נכונה עומדת על תכנון ועיצוב נכון. התקנת קמין בבית חדש תיצור אווירה חמימה ורומנטית, עם רושם רב שלא יותיר אף אדם אדיש.

התקנת קמין דורשת מספר דברים חשובים שיש לשים אליהם לב, כגון החלל אותו רוצים לחמם, מיקום הקמין, סוג החומר בו מסיקים (עצים,נפט או גז), סגנון הקמין שיתאים לסגנון הבית בית מודרני קמין עם קווים ישרים או בנוי בקיר , בית כפרי קמין בעל קווים מעוגלים במה או קיר אבן טבעית , בנוי בקיר עם טקסטורת אבן.

ראשית, כדאי להיוועץ בבעל מקצוע שייתן את הדעת לגבי המיקום, התאמה לעיצוב הבית ולבדוק את תכנות ההתקנה. בעל המקצוע אמור להיות מומחה בתחום.חשוב להדגיש שלכל קמין ישנו מפרט טכני המאפשר או לא קטעי ארובה שונים, זוויות בארובה, מקטעי ארובה אופקיים ועוד כאלו ואחרים. בעת ההפעלה, הקמין והארובה חמים מאוד ולכן לא כדאי למקמם במסדרונות, מעברים צרים, כניסות ויציאות. במידה ומדובר בבית חד קומתי מומלץ למקם את הקמין במקום שייתן מענה לחלל נרחב של הבית, ואם התקרה גבוהה במיוחד או השטח כפול,רצוי להתקין קמין בעל תפוקה גבוהה במיוחד או קמין בעל מפוח שלמעשה עושה סירקולציה לאוויר או לחלופין להתקין מאוורר על מנת שיוריד את האוויר החם כלפי מטה.

פרט חשוב ביותר הוא שמיקום מיכל הדלק/ מצבור העץ/בלוני הגז יהיה יבש, נגיש ונוח לשימוש ובעיקר בטיחותי. בעיקרון, מיכל הנפט צריך להיות מותקן במקום בו תיהיה אפשרות גישה לתדלוק ויהיה גבוהה דיו כדי ליצור מצב של גרביטציה

לגבי סוגיית הארובות: רצוי שהארובה תעבור בחלל פתוח של הקומה השנייה (בבית דו קומתי ויותר) כגון פינת עבודה או משפחה, או באחד החדרים כדי לקבל מענה נוסף מהארובה.

במידה ובחרתם בקמינים המוסקים בנפט או בעץ, לכל סוג קמין קוטר ארובה משלו.ו צורת התקנה משלו. ארובה חשופה תתרום לחימום החדר. אפשרי לנצל בנוסף חום ארובה מצופה, ע”י שילוב תריסים קטנים (חרכים) בחלק העליון של החלל. הארובה אמורה לעבור את קו רכס גג הבית כדי שהרוחות לא יחזירו את האדים לתוכה פנימה.

בכל התקנה של קמין זה או אחר, רצוי כאמור להיוועץ בבעל מקצוע המומחה בתחום כדי למנוע סכנות למיניהן וכדאי להיות מודעים לתקנות הבטיחות. התקנת מכלי גז לצורך קמין הגז למשל, מחייבת עבודה של חברת הגז איתה אתם בקשר. רצוי לפנות לבעל מקצוע עם המלצות ותעודות (אישור ממכון התקנים).

צרו איתנו קשר ונשמח לתת לכם שירות מתאים

אנא השאירו פרטים
ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.